Choď na obsah Choď na menu
 


Voľná diskusia

27. 5. 2019

Pridávam rubriku pre voľnú diskusiu pre prípad, ak nie je založená samostatná rubrika pre vec, ktorá Vás zaujíma.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Mix o všetkom....

Ryšavá,30. 7. 2019 16:15

Skúsim napísať ešte raz kedže dávnejšie sa mi jeden príspevok nezobrazil tuná,ohľadne zateplenia -materiálu som dala príspevok k materiálu (ten je zobrazený) ,nezobrazil sa mi ohľadne výťahov aj keď bývam na prízemí...,som radšej za klasické otváranie dverí -ručne ako automaticky otváracie dvere,všimla som si to vo viacerých bytovkách,s niektorými obyvateľmi som sa o nich rozprávala, kde menili výťah a sú lepšie a väčšie ,(možno pri plných rukách s nákupom nepraktické ale..),menej sa kazia ,na samo otvárací- zatváracích sa kazia dvere do medzere posuvnej sa dostane špina a dvere nedoliehajú,krivia sa,tak sa to stalo aj na bytovke pri kaštieli,par kamienkov stačilo....Určite s praktického hľadiska lepšie farbený (zelený,hnedý... varianty sú rôzne) ako nerezový aj keď je matný nerez ,sú tam vidno cápance a po umytí zostávajú šmuhy keď sa neutrie hneď do sucha.... Zrkadlo sa mi zdá zbytočnosť cenová,prípadne sa dá ľahko rozbiť,...(je tam len na okrasu,a kto sa chce prezerať má zrkadlo doma alebo v kabelke)
Hlavne nech ten výťah nerozpráva na ktorom je poschodí stačí číselný udaj poschodia (inak nebudem na prízemí počúvať slovo prízemie,dvere sa zatvárajú ....stále dokola...) Firmu už ponechám na skúsenejších.
Čo sa týka ostatného:
-zastavenie bokov balkóna +zateplenie spodnej časti na prízemí (obr. 1 a 2) a zateplenie stien balkóna (ako sú okná) a bočné strany balkóna
viem že bude tým o niečo menší ale bude to lepšie
-vrchná časť balkóna strieška ako na obr.1
-spodok balkóna-odtokové rúrky (funguje aj ako ventilácia,keď je zasklený balkón posuvnými sklami aby sa nerosili) obr.1.
-nová dlažba v balkónoch aj s bočnými namiesto lišty po bokoch (u mňa sa musí odstrániť stará dlažba, sú tam dve vrstvi dlažba na dlažbe,keby dali ešte daľšiu ,mohlo by to byť ťažké nostnostne)
-nová predná tyč (na zavesenie kvetov,kŕmidiel..) ako na obr.2 alebo 6
A EŠTE JEDNA POZNÁMKA KTORÁ SA NA SCHODZI NEPREBERALA:
Som prízemný byt a ako je strecha nad vchodovými dverami,ktorá susedí z balkónmi,tak medzi škáru tadiaľ zateká pri veľkom daždi do môjho balkóna.Malo by sa to poriešiť ,pri zatepľovaní .(neviem aký je materiál v akom je stave strieška nad dverami...)

Re: Mix o všetkom....

Sebešová,30. 7. 2019 18:19

Ďakujem za postrehy. Určite pomôžu pri rozhodovaní.

Výťahy

Valachovič,30. 5. 2019 10:35

Ohľadom výberu výťahov ste sa so zástupcom OSBD nebavili?

Re: Výťahy

Sebešová,30. 5. 2019 18:13

Dobrý deň, na výber dodávateľa výťahu je teraz čas. To budeme určite riešiť. Teraz sa máme ujednotiť s lódžiami a materiálom na zateplenie, aby to mohol projektant spracovať. Návrhy na dodávateľov výťahov sú každopádne vítané.

zateplenie

dusan,9. 6. 2019 16:39

Dobre zateplenie sme schválili.ale za za akých podnienok?
Na schôdzi mal slovo vskutku iba pán z OSBD a vykreslil nám dáke výhody čo z toho plynú.Všetci to na mieste pochopili ako najlepšie riešenie,ale s odstupom času,a
po konverzáciami s ľuďmi ktorí už zateplenie absolvovali to je prinajmenšom dikutabilné.Dá sa povedať že im nedodali čo im vyhovovalo,nbalkóny sa pri zateplení zúžili o 16cm z každej strany,doškriabané a poničené okná,dlažba na balkónoch odfláknutá(nedodržanie spádu),a čo je najhoršie nedodržanie termínu.
Vážení spolumajitelia bytov zamyslime sa,dostal snáď niekto vyúčtovanie
za nesmiernu spotrebu tepla?
Preto apelujem na všetkých aby sa nad tým zamysleli.
Navrhujem namiesto zateplenia zjednotiť lódžie a v rvom rade vymeniť výťahy.
Samozrejme nejakým spôsobom upraviť fasádu,ale nie zateplenie.

Re: zateplenie

dusan,9. 6. 2019 17:07

Ešte som za budol povedať že Pán Štefečka mán na schôdzi oznámil že pri týchto aktivitách pri zateplení a výmene výťahov sa nájomné zvýši asi o 10€ čoje pre
niekoho zanedbateľná čiastka,ale pre niekoho devastujúca.
Toto však nie je pravda.
Hovoril som s viac ľuďmi ktorí už majú zateplené bytovky,ale OSBD ktoré sľubovalo že nájom zvýši najviac o 10€ im nakonie zdvihlo nájom o 40-50€.
Podľa mňa je to len obyčajné vydieranie zo strany OSBD voči majitelom bytov.

Re: zateplenie

Valachovič,10. 6. 2019 11:04

To je síce pekné, upraviť fasádu, len si nie som istý, že obyčajná úprava fasády vyrieši problém zatekania, ktorý verím tomu že nie len ja máme.

Re: Re: zateplenie

Lorencová,11. 7. 2019 17:48

Súhlasím s p.Valachovičom. Úprava fasády nevyrieši problém so zatekaním.My máme ten istý problém. Ak by ste chceli vidieť ako vyzerá po pár rokoch bytovka, ktorá prešla iba úpravou fasády choďte sa pozrieť do Skalice na ulicu Clementisova, je to tmavo zelená bytovka. Nechcela by som, aby to dopadlo rovnako aj u nás. Stálo ich to nemalé peniaze a v týchto dňoch už bytovku aj zateplujú, upravujú balkóny a budú znova dávať fasádu. Takto by ste to chceli?

Re: Re: zateplenie

Ryšavá,30. 7. 2019 16:21

Súhlasím treba zatepliť nie len malovať fasádu

Re: zateplenie

Ryšavá,30. 7. 2019 16:20

Ako ste mysleli zjednotiť balkóny ?

Re: Re: zateplenie

Sebešová,30. 7. 2019 18:17

Zjednotiť myslím, aby sa vybral jeden druh pre doteraz neobnovené lódžie, lebo stavebný úrad pravdepodobne nepovolí čo lódžia, to originál. Posudzuje sa aj vzhľadové hľadisko.

úvaha

dusan,23. 6. 2019 16:57

Keď vidím ako sa všetci zapájajú do diskusie,musím konštatovať,že to aký
materiál sa použije na zateplenie,a ako budú vyzerať balkóny je väčšine
ľahostajné,alebo väčšina spolubývajúcich nemá prístup k internetu.

Re: úvaha

Sebešová,24. 6. 2019 7:30

Čo sa týka lódžií, tak všetkým, čo nemajú žiaden komentár na tejto stránke som rozdala hlasovacie lístky, ktorých váčšinu už mám vrátenú vyplnenú. A pokiaľ sa ľudia zámerne nezapájajú, tak im to je jedno. Nechcú mať s tým starosti. Čo som sa pýtala, ako to fungovalo vo väčších bytovkách, tak si vybrali napríklad skupinu piatich ľudí a tí vyberali za všetkých. Tak v tom nevidím problém.

Zateplenie

Sebešová,9. 6. 2019 20:35

Dobrý deň, teraz poviem pár vecí z osobných skúseností. Nič nevyjde presne podľa toho, ako sa to pôvodne naplánuje a treba to brať úplne normálne a prispôsobiť sa. V staviteľstve je to celkom štandardná vec. Pokiaľ nechcem mať niečo poškodené, alebo nesprávne urobené, musím si to kontrolovať a ak nájdem chyby, ihneď reklamovať a zhotoviteľ je povinný chyby odstrániť na vlastné náklady. Takže ak by sa počas výstavby objavili nejaké škody alebo zle odvedená práca, všetko sa dá opraviť a vybaviť. Hlavne to treba urobiť ešte predtým, než dostanú vyplatené za úsek hotových prác. To už je na komunikácii medzi vlastníkmi, dôverníkom, stavebným dozorom a OSBD. Je to skutočne kopa spoločnej práce.

Je pravdepodobné, že za nejaký čas EÚ niečo zmení a potom to už bude povinné.



V.S.

Re: Zateplenie

dusan,11. 6. 2019 19:29

Pani Sebešová v tom s vami súhlasím,ale treba vybrať firmu ktorá je spoľahlivá a nie to čo vidíme naokolo. Veď čo pučúvam od ľudí bytoviek kde sa práve realizuje zateplenie a úprava balkónov je nereálne aby sa toto dialo aj u nnás.
Pracovníci vraj používajú alkoholické nápoje,používajú výrazy ktoré nemusíme počuť a tobôž nie"NAŚE"deti.Ďaľšia vec ,že pracovníci nenastúpia do práce ako je vidieť na protiľahlej bytovke kde sa už tri týždne nič nedeje.
Ak teda je potrebné z hľadiska EU túto úpravu urobiť,dobre ale vyberme si dodávateľa a materiál sami,pretože podľa toho čo je doteraz dané od OSBD je
len obohacovanie na úkor vlastníkov bytov.
Ale myslím že aj tak nič nevyriešime keďže sa o probléme bavíme iba traja.
Myslel som si že apelácia na ľudí zapôsobí ale ako vidím nič sa nedeje.
Nechápem prečo sú ostatný taký apatický,keďže keď sa stretneme vonku každý
má plno rečí prečo to nerobiť,alebo to urobiť inak,ale nikto sa nezapojí do diskusie.

Re: Re: Zateplenie

Sebešová,12. 6. 2019 13:27

Samozrejme, že si môžeme vybrať koho chceme na vykonanie revitalizácie. Preto nám nezávislý projektant spracuje projekt a s tým projektom budeme oslovovať dodávateľov, od ktorých by sme chceli vykonať dané práce. Nikto nás nemôže nútiť vybrať si spoločnosť pod správou OSBD. Aké nechcem kaziť ilúzie. Na relatívne jednoduché práce si skoro každá spoločnosť zamestnáva ľudí, ktorí majú ledva ukončenú učňovskú školu bez maturity. A jeden vzdelanejší človek ich koriguje.
Spoločnosť Eran vyzerá celkom v pohode podľa webovky a vykonanej práce. Robili bytový dom nad nami smerom k základnej škole. Zelenkavy na kraji radu.

Re: Re: Re: Zateplenie

dusan,12. 6. 2019 20:31

Áno máte pravdu,že nemôžu byť na takej stavbe iba kvalifikovaný pracovníci.
Bytovku čo spomínate som tiež sledoval a môžem povedať,že s tým ako prbiehaly
práce som spokojný,a môžem povedať,že tam poznám pár ľudí,a nikto sa na nič nesťažoval.Preto verím ,že sú aj dobré firmy.
Ale trápi ma to,prečo sa iný nezapájajú do diskusie.
Možno by to chcelo urobiť schôdzu kde by si ľudia povedali čo si o tom myslia.
I keď si myslím,že je to zbytočné,keďže nikto nediskutuje.
Vonku v malých hlúčkoch si vypočujem čo si kto o to myslí,ale keď by prišlo
k diskusii budú všetci mlčať a čo im navrhnete jednohlasne schvália.
Takže to vidím tak,že na tejto stránke nie je čo riešiť.

Re: Re: Re: Re: Zateplenie

Valachovič,15. 6. 2019 12:56

Ten zelenkavý asi myslíte hneď oproti schodom vchody 42 a 43, naozaj dobrá práca aj keď som to "nesledoval" ale tak isto by mohli zostať aj balkóny, teda ak by s tým súhlasili aj ostatný, len s tým, že by bolo dobré tak ako to robia teraz na SNP 5 a 6, priamo oni montujú držiaky na napnutie špagátov na vešanie prádla.